HTML

Zspider alkotói blog

Friss topikok

  • Joleia: Kedves Zspider! Aranyos sztori, én hiszek ezekben a dolgokban és én rengeteg történetet tudnék me... (2017.10.02. 16:09) Horror Hava 2017: A macskák látják a szellemeket
  • doggfather: olvasd át még egyszer, mert tele van elgépeléssel! (2014.01.12. 08:44) Az Év 13 Legjobb Képregénye
  • The Comic Cat: Ilyenkor úúúgy örülnék, ha tudnám, hogy szívtál valamit előtte :D Egyébként, valahol igazat kell ... (2013.07.31. 11:18) GI Joe – Real american Trauma
  • Zspider: Tíz éve írok novellákat. Korábban írtam életem első képregény forgatókönyvét és van jó pár teli ra... (2013.03.25. 03:55) 10 éve írok
  • dobos4tamas: El kell majd mondanod, hogy mennek ezek a dolgok! Ahogy leírod, hogy szinopszist vár egy rajzoló t... (2012.04.12. 19:46) 2012: 2 képregény, 3 hónap alatt

2011.12.27. 15:38 Zspider

2011 összefoglaló

Ez az év nem volt egyszerű, de úgy fest megérte a sok kínlódást. 2011 az elejétől kezdve félelmetes volt. Januárban még a Shadowline-nak kiküldött képregényre vártam a választ, nyára kiderült, hogy főiskolás leszek, januárban megjelent az első képregény, aminek társírója lehettem, szeptemberre felvettek az iskolaújságba újságírónak, októberben megjelent a Farkasok Völgye az első teljesen általam írt képregény és decemberben maga a rektor emelte ki és dicsérte meg a Tudomány napjáról szóló cikkemet. Ez mind szép és jó, de kezdjük darabokra szedni.

Képregény

Ez évben kétszer is debütáltam, mint író bár ennek nem volt sajna sok híre. Nem is vártam, de talán egy picinek örültem volna. Persze tudom jól, hogy az igazi próbatételem a Város Legendái 3 és 4 lesz, amikor is teljesen átveszem az írást Balakintól és ott dől el minden. Akkor derül ki vajon a Random kemény bírálói és kritikus szemmel figyelői, hogy ítélkeznek az új szerző felett. Miközben ezekről van szó a látszattal ellentétben a dolgok peregnek tovább a Randomnál és sok tervünk van még. Én főleg Balakinnal tervezünk több képregényt is, de ezekről sajnos még nem beszélhetek.

Képregény (amerikai submission)

Ez az év keserédesen zárult nekem. Januárban egy kiküldött képregényekre lett érdeklődés, de véglis elvetették, így ismeretlenül azt kéne mondanom ezzel én vagyok a legbeljebb, mint író, hogy önálló alkotást adjak ki az országon kívül. Éééés most jön a keserű rész: azóta nem sikerült rávennem egy rajzolót se, hogy elkészítse azt a bizonyos 5 oldalt és borítót. Most mindenki nézze el nekem ezt a kis nyafogást, de én ezt sose fogom megérteni. Ismerek RENGETEG, de tényleg rengeteg rajzolót és mind bármikor bármit szívesen rajzolnak mégis erre szinte senkit se tudok rávenni. Szóval tisztázzuk egy magyar rajzoló előbb csinál 20-60 oldalas kiadványt a netre ingyen a semmiért vagy papíron azért, hogy talán a nyomtatás árát visszaszerezze, minthogy megcsináljon 6 oldalnyi rajzot (ami egy átlag rajzolónál olyan, mint egy max egy hónapnyi unatkozás mellékterméke). Sokszor szálltam már vitába magyar képregényesekkel, akik leszóltak az Amerika mániám miatt és elmondták, hogy esélye sincs egy nem angolszász írónak, de valószínűleg ezért. Egy tehetséges nagy jövő előtt álló rajzoló se mer belevágni ebbe annyira kishitűvé válik akkor miért próbálkoznának írók? Nagyon megvettem ezt a gyávaságot, amit bele ültettek az alkotónkba és hihetetlenül mérges vagyok miatta, de nem sokat tehetek ellene, igaz? Tényleg azért szomorú, mert ismerek amerikai kiadót, aki nagyon várná az új váratlan alkotásokat és mi inkább nem teszünk semmit. Ezzel nem a haza megjelenéseket szólom le, mert minden tisztelem azé, aki sikeresen kiadott valamit, de mégis ez így... szomorú. Mintha a gyerekek félnének erősebben lenyomnia kilincset és betolni az ajtót és ezért inkább a bokorhoz mennek pisilni. Szerencsére egy képregényes se olvassa a blogomat különben holnapra teli lennék kioktató üzenetekkel.

Könyv

Ó, igen. Ez évben az életemnek ez a része kapta a legrosszabbat. A barátnő, képregények, barátok, munka, iskola és család (érzitek a fontossági sorrendet? :)) mellett nagyon kevés időm volt folytatnia novellákat vagy regényeket. Ez évben program terveket írtam elő. Mivel 2013-ban lesz, hogy tíz éve elkészült az első alkotásom így abban az évben nagyon lenyűgöző novella és kisregény áradatot akarok írni, deeee 2012 is megkapja a magáét. Eredetileg Bárdot az eredeti novella-sorozat hősömet akartam megünnepelni új fejezetekkel és minikkel, de aztán rájöttem, hogy van egy fontosabb és nagyobb projektem is. A következő évben leszek 25 és úgy döntöttem addigra beakarom fejezni legalább az egyik regényemet és szét küldeni kiadóknak. Valamiért a regényekkel nagyon nehezen haladok, de mindent megteszek, hogy augusztus-szeptember környékére már küldhetőek legyenek. Lehet drukkolni és fogadni.

Megszokottak: Blabla... a helyesírásom nem egy álom és bocs érte. Figyelek rá, és ha látom javítom. Úristen, hogy akar valaki ilyen helyesírással író lenni... úgy, ahogy egy dadogó szónokolni. Van mit mesélnem és pontosan ezért találták fel a helyesírást javító lektorokat. Én meg írok ameddig van még mit mondanom.

Végül...

BOLDOG ÚJ ÉVET KÍVÁNOK MINDENKINEK

6 komment

Címkék: random regény város farkasok kepregeny legendái volgye regeny novella


A bejegyzés trackback címe:

https://zspider.blog.hu/api/trackback/id/tr763499076

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dobos4tamas 2012.03.29. 14:36:15

Szervusz! Először is gratulálok a sikereidhez! Kisebbségi érzésem lett hirtelen, de azért folytatom:)
A képregény.net X-Men 3.0 blogján feltett kérdésemre hozzád irányítottak. Szeretnék, mit szeretnék, az álmom a Marvelnél képregényt írni. A dolog előzményeit most nem részletezném, sok nincs is. Mindenesetre bepróbálkoznék náluk, hallom, látom, neked is vannak némileg hasonló ambícióid, bűnös Amerika mániád kifejezetten üdvözlöm.
Ergo szeretném, ha megosztanád velem a tapasztalataidat.
Előre is köszönöm a segítséget, természetesen, ha bármi módon tudok a későbbiekben, rám is számíthatsz. Ki tudja, ha már ketten is próbálkozunk az országból, még egymás hasznára is válhatunk:)

Vhattafaka 2012.03.29. 19:30:28

ZSpidy, Futaki Attilánál nem lehetne bepróbálkozni ezzel a néhány oldallal? Írjál neki. Ő legalább alkotóként kijutott kis hazánkból amerikába, hátha tud segíteni valamiben, vagy tanácsot adni.

Zspider · http://zspider.blog.hu/ 2012.03.30. 20:51:56

@dobos4tamas: Hi!
Hát igen, én is próbálkoztam, de a Marvel nem vesz fel senkit "csak" írónak. Ha nem vagy régi haverja valakinek ott akkor a legjobb esélyed, hogy már bizonyítottál a szerzői kiadásaiddal. Szerezz egy rajzolót és kezdjetek el submissiont elfogadó kiadókat bombázni a történeteiddel. Ehhez a legjobb módszer, ha előbb szerzel némi hírnevet a leendő rajzolóid szemében és alkotsz pár magyar képregényt. Lényegében gyere a Randomhoz és teszteld magadat. Én ide vezettem le a dolgot.
@Vhattafaka: Háhá! Lassú vagy kedves barátom :) Már ismerem Futakit személyesen és kérdeztem vállalna-e egy közös kis munkát, hátha az Image-t érdekelné. Azt mondta ránéz. Én elküldtem a forgatót, de azóta nem válaszolt. Persze bele kell számolni, hogy ekkoriban még két képregényt rajzolt egyszerre. Nekem meg még nem volt arcom újra írni neki, mert cikinek érzem, hogy erőltettem magamat, amikor ő tenne nekem szívességet :)

dobos4tamas 2012.03.31. 09:14:33

@Zspider: Kösz a tippet, ilyen-olyan pályázaton pölö már próbálkoztam, konkrét kiadványnál még tényleg nem - de a Randomnál úgy veszem, van már egy "haverom" személyedben, így bízok benne, legalább elolvassá(to)k ott majd irományom:) (Az a legnagyobb para általában, ha beküldöm valahova, belenéznek-e egyáltalán, de tudod te.)
A submission pontosan mit takar?
Első körben forgatókönyvesítem egy rövid sztorim, amit anno egy belgrádi pályázatra akartam elküldeni, de a rajzolással kicsúsztam az időből (amúgy egy filmszkriptem epilógusa, amit viszont be is küldtem '08-ban egy filmpályázatra, csak kaszát kapott; hátha most feltámadhat teljes fényében, ha ez a részlet elnyeri tetszésetek).

dobos4tamas 2012.03.31. 09:18:10

@Zspider: Marvel vonalhoz csak annyit, Cebulski egy (több) hogytörjünkbeakomixbizbe-panelen azt találta mondani, csak küldjön a wannabe egy linket, amin munkája megtekinthető. Ebben ott tartok, h kérdést intéztem hozzá twitteren, tumblr-en, hova küldhetem (ne legyen az, h rögtön az arcába tolom, gentle vagyok, hiába, no), de még várok a válaszra. Esetleg tweeteljem neki a képébe a linkem?:) Mert ezen az alapon már lehetne x sajátkiadásúm meg referenciám, ha nem jutok el odáig, h tudassam vele azok lelőhelyét, ergo e ponton is áttörésre van szükségem.

dobos4tamas 2012.03.31. 13:28:13

Marvel Update:) A nagy ember válaszolt, guglizzak Marvel Tips&Tweets-re, ahonnan kiderül, nyilván a szerkesztők nem állnak sorba a pitcheimért, de hasznos infokat így is nyertem. Nem beszélve arról, h kis lelkem békéje helyreállt, kapván személyre szóló választ. Gyakorló reménybeli íróként ÉS viszonylag gyakori álláskeresőként ez sokat nyom a latban:D
Tényleg, esetleges randomos publikációt használhatom majd blogomon mint referenciát?
süti beállítások módosítása