HTML

Zspider alkotói blog

Friss topikok

  • Joleia: Kedves Zspider! Aranyos sztori, én hiszek ezekben a dolgokban és én rengeteg történetet tudnék me... (2017.10.02. 16:09) Horror Hava 2017: A macskák látják a szellemeket
  • doggfather: olvasd át még egyszer, mert tele van elgépeléssel! (2014.01.12. 08:44) Az Év 13 Legjobb Képregénye
  • The Comic Cat: Ilyenkor úúúgy örülnék, ha tudnám, hogy szívtál valamit előtte :D Egyébként, valahol igazat kell ... (2013.07.31. 11:18) GI Joe – Real american Trauma
  • Zspider: Tíz éve írok novellákat. Korábban írtam életem első képregény forgatókönyvét és van jó pár teli ra... (2013.03.25. 03:55) 10 éve írok
  • dobos4tamas: El kell majd mondanod, hogy mennek ezek a dolgok! Ahogy leírod, hogy szinopszist vár egy rajzoló t... (2012.04.12. 19:46) 2012: 2 képregény, 3 hónap alatt

2011.08.09. 22:39 Zspider

Zöld Lámpás - filmes élmény

Ma szerencsém volt megnézni a Zöld Lámpás című filmet hála Szatinak, aki jegyeket nyert pár tőlem kapott válasszal egy nyereményjátékban. Mivel ő sajnálatosan dolgozott ma így megkért, hogy menjek el és majd írjak a filmről. Tisztázzuk én nem vagyok film szakértő sőt képregényszakértő sem, ha bárki komoly értelmes és kidolgozott elemzést vár tőlem az bukta. Ez csak az én zavaros magyarázkodásom lesz. Hogy értsétek a nézőpontjaimat kiemelek pár fontos dolgot:

- Utálom a felesleges cg-t. nem divatból, csak feltűnő, zavaró és elveszi az illúziót.

- Utálom a 3d-t, ezt már nem is kell magyaráznom. Szemüveges vagyok szóval duplán idegesítő.

- Én hatalmas képregényrajongó vagyok, az igazi őrültek között is vannak olyanok, akik félnek az én rajongásomtól és emiatt utálom a képregény filmeket, amik a karakter eredetéről szólnak. MILLIÁRDSZOR elmesélik és magasról szarok rá. Mindezt két órán át nézni... dög unalmas nekem.

Kezdjük. A film trailere nyíltan elmondta, hogy ez egy vasember másolat, vagány, felelőtlen, jóképű gyerek repdes és vigyorog. A film nem ilyen... vagyis részben ilyen. Ez az első érdekes pont. A film ugyanis három teljesen más filmből áll. 1. Egy komoly nagy sci-fi saga kezdete, hatalmas kozmikus karakterekkel. 2. Vicces, laza földi vasember másolat, csak itt nem vicces. 3. Gyerek film a félelemről és az akaratról. A harmadik nem sértés csak a párbeszédek, a stílus egy gyerekeknek készült kalandfilm. Rohadtul nem illik a többi részbe. Mondjunk pár jó dolgot: a film szórakoztató. A Thor filmet hozom fel ellenpéldának. Miért? Mert három képregény figura van, akit én elmondhatatlanul imádok, mind, mint amatőr író és mint olvasó: Zöld Lámpás, Thor és Captain Marvel (a DC-s). Ez a film nem unalmas. Mivel több más ötletből vágták össze mindig van mit nézni és ellenben a Thorral elmondják a képességet. Deee itt is képesek elcsúszni dolgok felett. Például a film egyik részében Hal egy családhoz megy és ott egy gyereknek ad ajándékot. Én rajongó vagyok, tudom, hogy ők a testvérei és a gyerek az unokaöccse, de ezt a filmben senki se mondja el. A másik gyönyörűség az apa halálának jelenete, ami olyan frenetikusan szemet szúróan van bevágva, hogy már majdnem vicces. Szóval készüljetek fel, hogy a film rossz. De ha beültök, hogy ez rossz lesz, akkor ez egy szórakoztató film, aminek a legfőbb hibája az írás. Rémes párbeszédek, így ember nem beszél és frenetikusan erőltetett jelenet összekötések. Az egyetlen igazán pozitív dolog az a dizájn, nagyon jól beválik a cg jelmez és az idegen lények élethűek mégis olyanok, mint az képregényekben. A Magyar vetítés baja a szinkron. Carol hangja túl fiatal a színésznőnek. Hal Jordan szinkronja alszik, komolyan ennél jobban szarni az egészre nem is lehet. Mint mondtam a film tényleg eléri az annyira rossz, hogy már jó állapotot, de tényleg megvan benne a szándék csak nem akar annyira működni. Ismét Thor ellenpéldának,a minek a végén Thornak mondják ha eltöri a hidat akkor elveszti a szerelmét és a közönség felnéz: A csajt, akivel párszor mosolyogtak egymásra? Ezeket jól csinálja, aki fontos az fontos és ez hihető, Carol még egészen talpra esett is, így kicsit javít a menteni való hercegnő szerepén. Sajna a film viszont rengeteg szereplőt hozz és sokukkal semmit sem kezd. Értem én, hogy trilógiát akartak, de a legtöbb előhozott szereplő tényleg akkor működne ha több teret kaptak volna, így csak az értékeli őket, aki képregény rajongó, de azoknak ez kevés és a sima nézőknek teljesen zavaros lesz ki-miért van ott. Sinestro a tökéletes példa, akit a nézők nem érthetnek, hogy miért sétál be a filmbe itt-ott amikor nem fontos a sztori szempontjából, a rajongók meg ülnek unottan és morogják: tudom... gonosz... essünk már túl rajta. A film csúcspontja Hector Hammond és sztárja az őt játszó Peter Sarsgaard, a film gonosza... asszem. Nem tudom vagy három van és egyik se csinál igazán semmit. Hammond egyszerűen frenetikus, az első filmes  zseni, aki úgy is viselkedik, mint azok az ember kerülő zavaros ronda laborpatkányok. Torz mozgás, pofa vágások, nehéz reakció a párbeszédekre. Hihetetlen. vagy szándékosan játszotta túl vagy így szokott színészkedni, nem tudom, de isteni. A film fénypontja. Folyamatosan mosolyt csalt az arcomra, ő viszi a hátán a filmet, tőle lesz egy lapos és gyenge, túlságosan lebutított szuperhős filmből egy betegesen elszúrt film, amin folyamatosan tudok vigyorogni. Végeredményben a film olyan, mint egy rossz vágó keze köré került 3 filmből készült turmix. Az vicces, ahol ők komolynak szántak és az a rossz, amit ők remeknek véltek. Nem tudom mi lenne a jobb ha folytatnák és próbálnák rendbe hozni,a mit elszúrtak vagy újra kezdenék és megint kapnánk az aktuális trendre erőltetett Frankenstein szörnyeteget. Én élveztem a nézést és megnézném még egyszer, de akkor se fizetnék érte :) Ha valaki tényleg jó, egész estés Zöld Lámpást akar nézni, ajánlom a Green Lantern: First Flight rajzfilmet.

 

14 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://zspider.blog.hu/api/trackback/id/tr323138371

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.08.10. 09:12:14

Thor és Zöld Lámpása kedvenced?!
Ritka párosítás.
Főleg ha még Marvel Kapitányt is mellé vesszük. :D

Zspider · http://zspider.blog.hu/ 2011.08.10. 10:43:56

@doggfather: Magam sem tudom miért, de ezek a karakterek, amik igazán megfogtak mind, mint írót és mint olvasót. Marvelt sajnáloma leginkább, mert dc semmit se tud vele kezdeni.

Balakin · http://balakin.blog.hu/ 2011.08.10. 12:51:43

szerintem mindenki király akinek maszkja van, vagy egy kendő/sál az arca előtt :D Firestorm pl nem király mert neki ég a feje azt csá :D
Hálisten a kritikusok és a nézők is megegyeznek abban, hogy a GL film szar. Még szerencse, hogy a legközelebbi moziban csak3Dben játszák így fizethetek a BKV miatt még több pénzt, hogy 2D-ben nézhessek egy szar filmet :D Mert ugye olyan nicns, hogy nem megyek el egy GL filmre moziba, na :D
Amugy imádom az "én megmondtam, hogy szar lesz" kommentelőket (ez nem rád vonatkozik), most örülhetnek mert minden képregényfilmre rámondják ezt és egy végre bejött nekik :D

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.08.10. 14:03:17

@Zspider: hát a thornak is meg lehet számolni egy kézen a normális történeteit.

Balakin · http://balakin.blog.hu/ 2011.08.10. 14:20:23

legalább 3x annyi van neki mint Cap Marvelnek :(

Zspider · http://zspider.blog.hu/ 2011.08.10. 14:38:05

@doggfather: Thornak sok nagyon jó sztorija van, főleg a kontinuitáson kívül eső minik. JMS munkáján kívül ott van a mostani Mighty Thor, ami szerintem zseniális. Az első Loki minit, amiből legg animáció is. A For Asgard és az Astonishing mini. No meg természetesen Fraction csodálatos Thor trilógiája. Ezek azok, amiket hirtelen tudok felsorolni. Szóval rengeteg jó sztorija van. Marvelnek... nincs. Sőt a legtöbb jó sztorija nem róla, hanem a másolatairól szólnak. Annyi rohadt analógja van, hogy nem is bírom számolni és azokkal csináltak remek sztorikat.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.08.10. 15:20:14

@Zspider: okés több van neki. :D

de ahhoz képest, hogy 50 éve van a marvelnél ami jó történet az a mitológián alapul. ;)

Zspider · http://zspider.blog.hu/ 2011.08.10. 16:27:39

@doggfather: Hát nem mindenképpen :D Astonishing és msot a Mighty Thor is sci-fi. Sőt Thort sok író azért szereti, mert lehet sci-fi és lehet fantasy karakter egyszerre.

Zspider · http://zspider.blog.hu/ 2011.08.10. 19:41:45

@doggfather: Muhahaha! Mondtam, hogy HATALMAS rajongó vagyok :D

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.08.10. 19:55:00

@Zspider: nekem is van ilyen szereplőm, hősöm.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.08.11. 08:17:24

@Zspider: Fenegyerek, Rozsomák, Nick Fury az én top 3am.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.08.24. 08:56:49

közben megnéztem végre és azt kell mondjam korrektül felmondták a leckét a készítők.

Nem tettek hozzá semmit az alaptörténethez, de nem is kellett volna.

Max az a baja a filmnek, hogy rögtön eposzi nagyságokba emelték a reklámokkal, illetve azt akarták, így lehetett bukta sztem.
mert azért nem egy SW...
süti beállítások módosítása