HTML

Zspider alkotói blog

Friss topikok

  • Joleia: Kedves Zspider! Aranyos sztori, én hiszek ezekben a dolgokban és én rengeteg történetet tudnék me... (2017.10.02. 16:09) Horror Hava 2017: A macskák látják a szellemeket
  • doggfather: olvasd át még egyszer, mert tele van elgépeléssel! (2014.01.12. 08:44) Az Év 13 Legjobb Képregénye
  • The Comic Cat: Ilyenkor úúúgy örülnék, ha tudnám, hogy szívtál valamit előtte :D Egyébként, valahol igazat kell ... (2013.07.31. 11:18) GI Joe – Real american Trauma
  • Zspider: Tíz éve írok novellákat. Korábban írtam életem első képregény forgatókönyvét és van jó pár teli ra... (2013.03.25. 03:55) 10 éve írok
  • dobos4tamas: El kell majd mondanod, hogy mennek ezek a dolgok! Ahogy leírod, hogy szinopszist vár egy rajzoló t... (2012.04.12. 19:46) 2012: 2 képregény, 3 hónap alatt

2014.04.11. 20:08 Zspider

Bárd: Méltóság és becsület 3. rész

Hősünk szembesült azzal, hogy nincsen egyedül... vagyis, hogy már voltak mások is előtte, de mi a története a Bárdnak? Bár... talán jobb kérdés, hogy meddig bírja Bárd idegekkel a várost. Vajon megismerjük a fegyver eredetét mielőtt türelmetlen tulaja új arcot rendez be valakinek?

Bárd Legendája

 

Szinte eltoltak a szobortól, ahol egy kateni az én fegyveremet tartotta. Ennek a népnek a legendája szerint mikor a Királyságuk elpusztult, egy ember, aki Bárdnak nevezte magát óvta és kísérte az utolsó örökösét Katen trónjának. Haláláig. Nem voltam… egyedül?

A kastély inkább olyan, mint egy erdő, de már az egész város kísér a kapuig. Az őrség itt is azonnal átenged, bár sokak inkább megvetéssel néznek rám. Tudtam, hogy valahonnan jött a fegyverem, de miért hívta magát ő is Bárdnak? Én ezt nem értem. Annyira elbambultam, hogy már a palota falai között vagyunk. Egy könyvtárba kísérnek. Ott bezárják utánam az ajtót.

A polcnak egy létra van támasztva, azon egy vörös köpenyes, fehér hajú fiú keres olvasni valót. Meglepve fordul felé.

- Megérkeztél! Kitűnő!

Lecsúszik a létráról és felvesz egy fehérarany koronát. Ez a fiúcska egy fejjel kisebb nálam, vékony, szinte törékeny, szemei zöldek és arcán kedves mosoly van. Nem ilyennek nézném Katen királyát.

- Mi folyik itt?

Ez a legösszetettebb gondolatom. Kezet fog velem, de én szinte meg se emelem az enyémet.

- Hát… te nem tudod? – a kezét a szája elé emeli. – Milyen kellemetlen! Igazáén bocsánatodat kérem jó uram. Úgy véltem tisztában vagy a fegyverednek a múltjával.

- Térj a lényegre.

Egészen durva a hangnemem, ahogy rámorgok a kölyökre, nem tehetek róla. Idegesít, hogy fogalmam sincs arról, amit már egy pelyhes állú taknyos is tud.

- Természetesen. Kövess.

Az egyik asztalhoz lépük. A könyvekben tömör szövegek sora fogad a legtöbb nyelvet még nem is láttam. Az asztalt feltúrja az ifjú herceg és egy papiruszt terít ki. Azon a fegyverem van le rajzolva.

- Ez a Bárdod.

- Hihetetlen.

Mondom és apapírt átveszem. Minden stimmel. Pár újabb repedés lett a pengén az évtizedek során, de minden más ugyanaz. A repedésekhez egy-egy vonal vezet és azoknak a végén dátumok, helyszínek, nevek. Mikor, hol és kik okozták az újabb csorbát.

- Találó megfogalmazás Bajnok. A fegyver mit hordasz egy elfeledett legenda. Nem te vagy az első, ki hordozta és még az első sem, aki magát elnevezte róla. Nagykönyvtárak tucatjai írnak erős és kemény férfiakról, akik Bárdként ezt a fegyvert vitték csatában. Hatalmas bajnokok voltak mind. Már az ereklye megérintése előtt is nagy harcosok hírében álltak, de van még egy közös közöttük: Becsületes emberek voltak.

Leülök az asztal melletti székre és még mindig a tekercset nézem.

- Miért?

- Miért? – kérdez vissza a kölyök.

- Miért választják ezt a nevet? Miért olyan fontos ez a fegyver? Miért vagyok én az?

- Túl nagy a kérdésed Bajnok. Az vagy, aki lenni akarsz, amivé az élet formázott, azt tetted, amit tenned kellett. Miért választottad ezt a nevet? Magadnak kell tudnod? Katen Atyja, a Bárd bűnbocsánatból hordta ezt a béklyót. Az, ki volt, egy szörnyeteg volt, egy üres gyilkos. Elnevezte magát egy fegyverről, amit vérengzése során szerzett meg, amit sírjából évszázadokkal ezelőtt eltulajdonítottak sírjából. Te miért nevezted el magad így?

- Mert… aki voltam az senki volt. Ez a fegyver adta meg az életutamat. Sorsot és célt kaptam. Szövetségesre leltem, egy barátra.

- Az egyetlen hasonlóság a névválasztások között, hogy mindketten mássá akartatok lenni. Te többnek érezted magad Bárdként, a Kateni Atyánk kevesebbnek. Mi az egyiknek áldás a másiknak átok.

- Honnan származik a fegyver?

- Tőlünk.

Szólal meg egy mély morgó hang és egy fehér szakállas kopasz törpe sétál be. Botjaként egy gyönyörű csatabárd hosszú markolatát használja. Fémesen sárgás szemei rám pillantanak. Nem tetszik a fickó. Nem mintha számítana… semmi se tetszik itt. Az emberek megváltónak néznek, az elődömnek szobra van a köztéren, a királynak könyvtára rólam. Ez egy őrültek háza.

- Az ősi törptárnák beomlasztott mélyén pihent ez a fegyver. A legendák úgy mondják a halál teremtette és az Obszidián Királynő megölte magát mikor magához vette. A fegyver háborúra készült száz törpe száz napon át kovácsolta, a háború tűzéből kiömlött rejtélyes fémet, minek nevét kiölték a népünk történelméből. Ez alkotta a Bárdot. Mikor elhagytuk az ősi tárnákat a Bárdot is ott hagytuk.

- Csodás – vágok közbe mielőtt folytatná. – Nagyon örülök ennek a történelem leckének és a kitűnő lelki terrornak, de ha csak ezért lettem idehívva távoznék. Most. Tudom merről jöttem.

Megindulok az ajtó előtt, mielőtt az én családfámat kezdenék el elemezni.

- Bajnok – szól utánam a herceg, francba… miért kell ilyen nagynak lenni a könyvtárnak? Már csak pár lépés és kint lettem volna. – Itt tévedés történt. Nem én hívtalak.

Szólj hozzá!

Címkék: novella Bárd Bárd: Méltóság és becsület


A bejegyzés trackback címe:

https://zspider.blog.hu/api/trackback/id/tr636018077

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása